De in-house B2B-marketingtrend van de afgelopen jaren – het uitbreiden van interne bureaus, kenniscentra en gedeelde diensten – heeft zijn hoogtepunt bereikt. Negenenvijftig procent van de besluitvormers op het gebied van B2B-marketing zegt nu dat ze van plan zijn de marketinguitgaven voor uitbestede diensten te verhogen. Deze nieuwe investeringsmentaliteit, gecombineerd met macro- en micro-economische factoren, heeft geleid tot een goudkoorts bij B2B-bureaus.
Bureaus trekken massaal naar B2B
Het zal zeker een kopersmarkt zijn, aangezien B2B-marketeers zoeken naar de juiste mix van externe en interne capaciteiten en aangezien bureaus strijden om het aanzienlijk hogere percentage van het marketingbudget van B2B-organisaties dat wordt toegewezen aan bureaukosten in vergelijking met B2C. Forrester voorspelt dat de grootste bureauholdings nieuwe kansen zullen zien om uitgebreide B2B-gerichte praktijken uit te bouwen met end-to-end media-, marketing- en datadiensten, terwijl kleinere bureaus hun gespecialiseerde B2B-mogelijkheden uitbreiden en uitbreiden.
Wees strategisch bij het selecteren van partners
B2B-marketeers zouden deze nieuwe diensten niet moeten benaderen zonder eerst een strategische, partnerschapsmentaliteit aan te nemen. Om hun neiging om bureaus tactisch in te zetten te ondervangen, zullen B2B-organisaties verder moeten gaan dan kostenbesparingen om outsourcingbeslissingen te rechtvaardigen en moeten ze streven naar strategische partnerschappen, niet naar projecten, om de ROI te maximaliseren. Hierdoor kunnen B2B-marketeers hun middelen combineren om de omzetdoelstellingen van hun bedrijf te behalen.
Naarmate de opties voor B2B-bureaus toenemen, zullen marketeers zich moeten voorbereiden op het werven van B2B-marketingdiensten door na te denken over hoe ze hun partnerschappen met bureaus strategisch kunnen structureren. In het nieuwe rapport van Forrester over dit onderwerp leggen we vier soorten bureaubenaderingen uit en wat elk type betekent bij het selecteren van B2B-marketingdiensten. De benaderingen zijn:
- Hybride B2B-bureaus. Deze providers bieden een aanzienlijke mix van zowel B2B- als B2C-ervaring en klantervaring.
- Gespecialiseerde B2B bureaus. Dit zijn pure B2B-marketingdienstverleners met bredere specialismen.
- Point-solution B2B bureaus. Deze providers leveren gerichte oplossingen die B2B-specifieke uitvoering op belangrijke gebieden mogelijk maken.
- Maatwerk B2B bureaus. Deze zogenaamde “end-to-end” of op maat gemaakte oplossingen zijn bedoeld om de groei duidelijk te stimuleren voor B2B- en B2C-branches.
Het rapport bevat ook zes vragen om de behoeften van een organisatie aan de B2B-servicestructuur zelf te beoordelen. Klanten van Forrester kunnen het rapport lezen en een begeleidingssessie plannen om deze opwindende nieuwe trend te bespreken en hoe ze er het beste op kunnen inspelen.